מהו הפרמטר על פיו מחליטים, אנשים מסוימים לערוך קניות במקום מסוים?, האם הכול מושפע בסך הכול מנושא המחירים?, האם היחס בחנות?, האם מכורח ההרגל?, ישנן עוד סיבות ולא מעט גורמים שמובילים אנשים לקנות במקומות מסוימים.
את ההכרעה על המאזניים, נראה שלרב מכריע השיקול הכלכלי, כלומר השוואת מחירים.אך, עדיין אי אפשר להתעלם מנתונים אחרים, וכפי שפורסם בעיתון כלכלי מוביל בעת האחרונה, לגבי רשתות השיווק המובילות בישראל, נראה כי לנושא כמו עיצוב חנויות יש גם לא מעט השפעה.
אומרים שהמחירים על גבי המוצרים השונים אותם אנו רוכשים, משפעים וכוללים את השירות שאנו מקבלים במקום, את עלויות החזקת המקום וכדומה.ציבור הקונים כשהוא נכנס לחנויות השונות, לרב מעוניין להרגיש נוחות מסוימת, לא לחוש בצפיפות מרתיעה, מעוניין להרגיש בעיקר נח במקום.
עיצוב חנויות, הוא נושא שעשוי להשפיע רבות על ניהול והצלחת העסק.מעבר להרגשת הנוחות עבור הקהל, שהיא בעלת משקל שיווקי ורווחי רב, ישנם עוד היבטים בעיצוב שעשויים להגדיל את הרווחים לדוגמה, או למשוך יותר קהל.
הרעיון מאחורי עיצוב חנויות
עיצוב תופס כיום חלק מרכזי בחיינו.אנו נדרשים לא מעט לעיצוב הבתים שלנו, חדרי השינה,עיצוב מוסדות ציבוריים, וכמו שלנושא יש חשיבות לא מעטה בכל מקום אחר בחיים, כך מובנת החשיבות שברעיון עיצוב חנויות, ובכלל מקומות עם קהל, מקומות נותני שירות, מסחריים וכדומה.
עיצוב מטרותיו רבות, המרכזיות הן יופי ולא פחות חשובה, נוחות וחלוקה נכונה.עיצוב חנויות, יכול להיעשות באופן בו שני הגורמים המרכזיים בעיצוב, יבואו בד בבד מבלי לגרוע האחד מהשני.
התפיסה הנוגעת לעיצוב לא רק של בתים, כבר פושטת לכל תחום.הרי כבר שנים ברור, שלדוגמה מרפאות ילדים, יש לעצב בחום, ובאווירה המתאימה לילדים, כדי להפחית מהרתיעה ממילא, וכדי להנעים את השהות שלהם במקום.
כך, גם לגבי עיצוב חנויות.יש לבחור עיצוב על פי קהל היעד המרכזי, אם ילדים אז להתאים אותו לעולמם, חנויות לנשים לעצב בסגנון נשי ועוד כל מיני אפשרויות רבות.
עיצוב חנויות, הוא עוד כלי לגשת לקהל, לציבור כדי למשוך אותו אל החנויות, ויותר מכך כדי שהוא ירכוש מוצרים מן החנויות.
אפשר גם להשוות לעיצוב פנים או אל עיצוב תערוכות ולהבין שכל עיצוב אחר הוא בצורה שונה אבל עיצוב חנויות הוא בעיקר כדי לגרום למקום להרוויח יותר.